Monday, January 12, 2009

cuba fahamkan erti perjuangan..

salam..aku ada terbaca satu kenyataan..apa yang dinyatakan..ada kaitan dengan perjuangan umat islam sedunia..perjuanagn memboikot barang israel dan AS..hal ini bukan isu boleh kompromi atau tidak..isu tantang tanggungjawab kita umat islam..apa yang dinyatakan yang membuat aku geram dan rasa nak tumbuk jer dia ialah.."buang semua barang yag ada kalo betul2 nak sokong.."lagi satu kenyataan yang buat aku menyampah.."kalo macm tu..macmmana orang2 yang keja kat KFC nak cari rezeki..kalo terpaksa berhenti kerja kat KFC"..hellooo...aku nak tanya la..kepada semua yang ada tanggapan macm ni..selama ni..ko kerja..niat ko kerana apa?ko kerja..rezeki ko dari siapa?..perlu ingat setiap umat islam ada tanggungjawab nyer..beriman kepada hari akhirat..percaya pembalasan itu semua ada..dan yang pasti..setiap kita buat hanya kerana Allah..
ko akan kebulur ke kalo tak kerja KFC?ko akan kelaparan ke kalo tak guna barang israel..lu pkir sendiri..
inilah perjuangan yang mmpu kita buat selain darpd berdoa..buat apa yang termampu..kalo dulu korang guna produk loreal..tukar la kpd produk malaysia..ko rugi ker?kulit ko tak cantik ker?aku rasa lagi untung..fikir dri sudut kita sbgi umat islam..bukan dari sudut kita pengguna..
renung2kan dan selamat beramal..

No comments:

Post a Comment